За, желаещи да подпомагат съществуването на блога, дарения се приемат само чрез PayPal

Адрес в PayPal: tfkibts@abv.bg

ТАМ СМЕ, КЪДЕТО ДРУГИТЕ НЕМОГАТ, ДА СИ ГО ПРЕДСТАВЯТ!

-

НИТО КРАЧКА НАЗАД- ЗАД НАС Е БЪЛГАРИЯ!!!!

"Обществото често прощава на престъпниците, но никога на мечтателите!"- Оскър Уайлд
НЕ СЕ САМОУБИВАЙ! ПЪРВО ИЗЧИСТИ БОКЛУКА ОТ БЪЛГАРИЯ! - GRANID

"Последен се смее, който стреля първи!" - ГЕНЕРАЛ ЛЕБЕД
"Логиката се поражда там където има МИСЪЛ. Защото там където има МИСЪЛ - трябва СМИСЪЛ!" - GRANID

понеделник, 17 февруари 2025 г.

КАК ВЕРИГИТЕ ПРЕВРЪЩАТ ХОРАТА В РОБИ





🤔 Случвало ли ви се е да влезете в магазин от популярна хранителна верига и от високоговорителите навсякъде да се чува популярна мелодия, на фона на която ви пеят за колбаси и други подобни? Излизате от магазина, но в главите ви продължава да звучи песничката за салама... Пускате си радиото в колата, там чувате оригиналната песен, но в мислите ви пак звучи версията със салама. 😵‍💫


😠 Е, това не само е нещо очаквано, а и съвсем целенасочено ни оковават! Не случайно се наричат "вериги". Продължете да четете, за да разберете кои са най-разпространените хипнотични и нехипнотични техники, чрез които търговците ви манипулират, и най-важното – как да се противопоставите на това...


🤓 Всеки хипнотизатор ще ви каже, че човек често е в някакво състояние на хипноза без дори да подозира и в такива състояния повечето хора са малко или много податливи на внушения. Хипнозата като научна дисциплина разглежда съзнанието като разделено на две основни части – съзнание и подсъзнание, които са разделени от така наречения "критичен фактор". Критичният фактор действа като своеобразен страж – той оценява постъпващата информация и преценява дали да я допусне в подсъзнанието или не. В състояние на хипноза критичният фактор е "приспан", но някои внушения могат да бъдат подавани дори и без човек да е в хипноза. Тогава образно казано критичният фактор е заобиколен или подлъган.


🤔 Но как търговците успяват да заобиколят този страж? Това се случва чрез методи за "приспиване" на критичния фактор или заобикалянето му - чрез внушителен език, шок, объркване или претоварване на съзнанието с информация. Това е и принципът на скритите команди и сублиминалните послания използвани в много реклами.


Например, когато влизате в магазин, вашето съзнание е заето с избора на продукти, изчисляването на разходите, мисли за ежедневието. Това води до претоварване и критичният фактор започва да прави пропуски във филтрирането, което прави подсъзнанието по-податливо на внушения. В този момент звучащата в магазина музика с рекламни послания прониква неусетно, но директно в подсъзнанието ви. 


Музикалното и звуково въздействие е допълнително подсилено с натрапчиви мелодии и ритмични повторения, които създават емоционална връзка с продукта и засилват внушенията. Често се ползват и популярни от радиото мелодии, които вече сте асоциирали с положителни емоции, приятни спомени или носталгия по миналото. Търговските вериги често използват весели и запомнящи се мелодии, в които текстът е променен и се възпява даден продукт, така че той да остане трайно в мислите на клиентите.


♨️ Други хитри техники за манипулация са:

- Разположение на продуктите – най-скъпите или печеливши стоки се поставят на нивото на очите, докато по-изгодните продукти са по-ниско или по-високо, за да бъдат по-малко забелязани.

- Използване на аромати – в някои магазини се разпространява аромат на прясно изпечен хляб или кафе, за да се предизвика неустоимо желание за покупка.

- Създаване на спешност и дефицит – надписи като "Само сега!", "Ограничено количество!" или "Специална оферта!" активират подсъзнателния страх от пропускане (FOMO – Fear of Missing Out) и стимулират импулсивното пазаруване.

- Трикове в разпределението на пространството – супермаркетите са проектирани така, че клиентите да преминат през възможно най-много рафтове, преди да стигнат до касата. Основните продукти, като хляб и мляко, често са разположени в дъното на магазина, за да ви накарат да преминете покрай множество други стоки.

- Използване на психологически прагове – вместо 10 лв., един продукт ще бъде оценен на 9.99 лв., тъй като мозъкът възприема числото 9.99 като значително по-ниско от 10.00, макар разликата да е нищожна.


🩺 Техниките за манипулация не се ограничават само до хранителните магазини.

В рекламите на лекарства често виждаме кихащи, кашлящи и други страдащи хора, което след достатъчен брой повторения успешно кара и здрави хора да се чувстват неразположени и с отслабен имунитет – това е класически пример за хипнотично внушение чрез визуални и емоционални тригери. В търговските стратегии на модната индустрия се използват образи на успешни и привлекателни хора, с което ни се внушава, че носенето на дадена марка дрехи автоматично ни прави по-привлекателни, желани и успешни.


🧙 Окултните науки отдавна изследват принципите на въздействието върху съзнанието. В древните школи на мистериите се е говорело за силата на символите, звуците и честотите, които могат да влияят на човешкия ум. Днес тези знания се използват в маркетинга и рекламата, но вместо за духовно израстване, те често се прилагат за комерсиални цели.


♨️ Как да се защитим от манипулативните техники?


1. Бъдете осъзнати – знайте, че сте подложени на внушения и вземайте предвид това, когато правите избори. Купувате каквото ви е нужно, не каквото ви е пробутвано.

2. Блокирайте звуковите внушения от аудио реклами. Използвайте слушалки с ваша музика – така ще намалите въздействието на фоновите звуци и рекламни мелодии. Ако не разполагате с такива, припявайте си мислено друго на фона на натрапчивите мелодии вместо рекламния текст. Например: "Бог е любов", "животът е хубав", "обичам света и той ме обича" и т.н... Винаги можете да си измислите набързо своя лична мантра. Аз самият правя точно това.

3. Практикувайте често медитация и осъзнатост – така развивате способността си да разкривате и избягвате манипулации.

4. Пазарувайте с предварително изготвен списък – така ще намалите риска от импулсивни покупки. Подсилете тази техника с фиксиране на бюджет и калкулирайте на телефона си всеки продукт, преди да стигнете касата.

5. Избягвайте да пазарувате гладни – гладът повишава внушаемостта и увеличава вероятността за ненужни покупки.

6. Поздравете се за успеха! Ако успявате да излизате по-бързо от магазина, с по-малко разходи и без излишни покупки и песни за салами в мислите, вие заслужавате да се чувствате победители!


Благодаря!

--

𝓐𝓼𝓽𝓻𝓪𝓵𝓮𝓿


Няма коментари:

НА ШИПКА ВСЬО СПОКОЙНАЕ

ИСТИНА ЛИ Е ТЕОРИЯТА НА КОНСПИРАЦИЯТА?