Четвърто. България е разорена след войната, освен това е и губеща страна, а губещите обикновено изплащат репарации. Но у нас след 1948г. започва усилено строителство. С какви пари?. Лично Димитров пише писма и се среща неколкократно със Сталин за оказване на помощ от страна на СССР. Освен това и осигурява търговията между нас и СССР в полза на нас за по-ниски цени на петрола и други продукти. Още през май 1945год. е подписан договор между България и СССР според който са доставени от руска страна земеделски машини и оръдия на стойност 82 000 000 лв.; през 1946г. са доставени такива за повече от един милиард лева. През 1947 год. е сключена търговска спогодба според която ние получаваме от СССР до 1948г. 1526 трактора, над 3000 тракторни плуга, над 1600 редосеялки, петрол, химически суровини, машини, жeлезни, манганови руди и др. У нас пристигат много съветски учени участващи в строителството на заводите, изследването на земните богатства. Създадени са българо-съветски предприятия като ГОРУБСО разработващо нашата минна индустрия.Освен това ние нямаме индустрия. Започва строителство на заводи, обявено е бригадирското движение и точно през онова време се появяват прочутите строежи като Димитровград, Хаинбоаз, язовир “Копринка” и “Студен кладенец”и питам аз откъде пари за такова мащабно строителство и то след война, когато индустрията е изтощена и пари няма? Казвате, ама то не виждаш ли безплатната работна ръка на народа. Е хубаво ама материали от къде? И те ли са безплатни? Или при нас всичко е извирало, хайде с хората разбирам, ако не искат доброволно, то там с някакви пропаганди или насила ще стане и без да им са заплаща, въпреки, че бригадирското движение е плод на народен ентусиазъм и вяра в бъдещето. Значи имало е все пак някаква помощ от страна на СССР. Ами как е проведена национализацията и с чийй трактори са орани и обработвани добруджанските ниви? С волове? И язовирите ли с кирки и лопати са правени? И без пари? Ами нефтохимическите и торови заводи в Девня, Кърджали, Димитровград, металургичните заводи в София, Перник, Пирдоп, Кърджали, машиностроителните заводи в Казанлък, Радомир,София, Варна и т.н. Ами оборудването на тези заводи от къде е?
Няма коментари:
Публикуване на коментар